spagosmail

Dobrodošli na moj blog


31.05.2011.

Trešnja

 

Trešnja je omiljeno sezonsko voće. Plijeni pozornost svojim izgledom i okusom. U 100 grama svježih trešanja nalazi se 82 g vode; 0,2 g masti; 1 g bjelančevina; 16 g ugljikohidrata; 12 g šećera i 2,1 g vlakana. Trešnja sadrži sve vitamine i minerale, iako u manjim količinama, kao i celulozu, pektin te organske kiseline (jabučnu, limunsku, vinsku). Bogata je kalijem te stoga povoljno djeluje na izlučivanje vode iz organizma. Zanimljivo je da je plod trešnje na trećem mjestu među voćem po učinku snižavanja LDL kolesterola u krvi. U svježem stanju trešnje su dobre za otklanjanje fizičke i umne iscrpljenosti. Kisele trešnje brzo djeluju protiv lošeg raspoloženja. Flavonoidi, pogotovo oni u trešnji, prirodna su protuupalna sredstva, ublažavaju simptome alergija i astme. Ujedno jačaju kolagen, građevni element vezivnog tkiva kao što su hrskavica i tetiva. Bez obzira na sortu, trešnje imaju kratak vijek trajnosti , ali su omiljene za pripremanje džemova , nadjeva za savijače, biskvitne kolače i torte. Pire od trešanja može se upotrijebiti za pripremu sorbeta, sladoleda, pjenica (mousse) i umaka, same ili u kombinaciji s drugim voćem, čokoladom ili kremama.

Sortiment trešanja sastoji se od ranih, srednje kasnih i kasnih sorti, koje dospijevaju u rasponu od 40 dana.Samim izborom sorti omogućeno je dulje vrijeme za berbu i isporuku svježih plodova ravno do našeg stola.