spagosmail

Dobrodošli na moj blog


15.07.2018.

Dobro uvrnuti ćuk


Zahvaljujući dobrom poznavanju ptica, jednom fotografu je pošlo za rukom da napravi ovu vrlo neobičnu fotografiju.
Lijevo na slici je sivi ćuk (Athene noctua). Desno je ista ptica prilikom jedne prilično lude akcije.
Fotograf Miles Herbert uspio je napraviti ovu fotografiju, jer je dobar hobi poznavalacj ptica. On je dobro znao da ova ptica sličnu akciju pravi pri tačno određenim situacijama.
To se naročito dešava kad ćuk čisti svoje zaprljano perje. Na ovaj način, ptice žele takvo stanje dovesti u red i vrte glavom dok to tako ne postane.
Miles Herbert je svoju kameru morao namjestiti na dugotrajno osvjetljenje i u pravom trenutku pritisnuti okidač.
A kako, pri tome, ćuk zavrće glavu do skoro 360 stepeni, efekat je tim više impresivan, što se i vidi na fotografiji.
(sternview)


(NovaSloboda.ba)
14.07.2018.

Svijet i u svijetu svašta: Bunkeri za iznajmljivanje


Žena na slici mora svom svojom težinom mora pritisnuti teška vrata na objektu, kako bi ih pokrenula.
Do 1967. godine, bunkeri od masivnog betona, u blizini mjesta Edgemont u Južnoj Dakoti (SAD), imali su namjenu kao atomska skloništa.
Sada jedan privatni preduzetnik iznajmljuje 575 ovakvih bunkera zainteresovanim licima. U bunkerima je, u slučaju da se ne daj bože neko nekad poigravao sa nuklearnim koferčićima, smještaj moglo naći 5 hiljada osoba.
Ugovor za iznajmljivanje na 99 godina po bunkeru dođe, preračunato, oko 21.600 eura.
Da li je ovo znak da više nema potrebe za ovakvim objektima? Ili im je izišao rok trajanja? Ko zna?
(stern)


(NovaSloboda)
14.07.2018.

Malo finale: Meč za treće mjesto između Belgije i Engleske



Svjetsko fudbalsko prvenstvo u Rusiji ulazi u završnicu, a do kraja će biti odigrane dvije utakmice za plasman.
Susret za treće mjesto između Belgije i Engleske na rasporedu je danas od 16 sati u Sankt Peterburgu. Ovo će biti njihov drugi duel na SP-u, nakon što je u grupnoj fazi Belgija slavila s minimalnih 1:0.
Belgijanci su se nadali plasmanu u finale i prvom naslovu prvaka svijeta, s obzirom na igrački kadar, te pobjedu nad prvim favoritom Brazilom u četvrtfinalu. Ali, u polufinalu su ih zaustavili Francuzi.
S druge strane, Englezi su u Rusiju došli bez velike pompe i bez velikih zvijezda, te se od njih nije ni očekivao spektakularan rezultat. Ali, igrači Garetha Southgata, predvođeni napadačem Tottenhama Harryjem Kaneom iznenadili su sve i došli do polufinala, gdje ih je zaustavila Hrvatska.
U današnjem meču Belgijanci su favoriti, ali ne treba otpisivati ni Engleze, koji su pokazali svoje kvalitete, posebno prilikom prekida.
“Belgija je igrala briljantno i sigurno da žele završiti tako, ali mi isto to želimo. Imaju nekoliko odličnih igrača i biće to dobar test za nas. Još nismo pobijedili jednu od tih vrhunskih ekipa i moraćemo iskoristiti svaku priliku”, kazao je Southgate.
Belgijanci će u slučaju pobjede ostvariti najbolji rezultat na svjetskim prvenstvima, a do sada imaju jedno četvrto mjesto. Englezi imaju jednu titulu iz 1966. godine, a 1990. godine su poraženi od Italije u meču za treće mjesto.
Belgija i Engleska su se do sada sastale 22 puta, Englezi su bili mnogo uspješniji sa 15 pobjede, pet remija i samo dva poraza od kojih je jedan upravo u Rusiji.
Susret za treće mjesto sudiće Iranac Alireza Faghani.
(Novasloboda.ba)
13.07.2018.

Prvih 20 minuta



Ovo je vjerovatno najbolja knjiga za pokretanje tijela i uma!

Oduševila nas je knjiga Gretchen Reynolds ‘Prvih 20 minuta’, vrijeme u kojem doista možete polučiti rezultate bolje i od onih kada dugo trenirate umjerenim intenzitetom

Gretchen Reynolds, novinarka koja već više od desetljeća piše za New York Times i razbija mitove o vježbanju, zaintrigirala me naslovom: “Prvih 20 minuta: najnovije znanstvene spoznaje otkrivaju kako vježbati bolje, trenirati pametnije, živjeti dulje”.
Puno obećanja za jednu knjigu! Međutim, dosad dostupna istraživanja objavljena samo u specijaliziranim znanstvenim publikacijama, pretočena su u lako štivo za plažu, zanimljivo i informativno, nakon čijeg čitanja teško da ćete ostati sjediti.
Odgovori na pitanja: vježbati kratko ili dugo, ujutro ili navečer, trčati ili hodati, istezati se prije treninga ili ne, ali i kako zadržati tijelo mlađahnim i zdravim, nalaze se u ovoj knjizi koju svakako pročitajte. Neki će vas dijelovi iznenaditi, a neki ne, što će reći da je ovo#cool knjiga!
Svi znamo da je kretanje i vježbanje zdravo ali smo s druge strane svakodnevno suočeni s uvriježenim mišljenjima koja su često jednostavno kriva.
Trkači, koji, kao i ja, trče već neko vrijeme, sigurno su čuli opće prihvaćenu teoriju da će si s vremenom “razvaliti” koljena i da puno trčanja uopće nije zdravo. Iako je doista hodanje evolucijski jedna od najboljih i najprirodnijih aktivnosti za ljude, trkači također mogu odahnuti jer: “trajno vježbanje štiti koljena, a ne djeluje destruktivno na njih”.
Istraživanje objavljeno u europskom časopisu “Skeletal Radiology“, a utemeljeno na snimanju koljena maratonaca u rasponu od deset godina, pokazalo je da su unatoč satima treniranja, njihova koljena ostala “mlada”. #cool
Moram priznati da sam se oduševila pročitavši da čak i samo dvadeset minuta visoko intenzivnih intervalnih treninga (intervali) doista može polučiti rezultate bolje i od dugih sati treniranja umjerenog intenziteta.

Vrijeme je kapital i ponekad ga je teško pronaći za duge treninge. Čak i ako za duge treninge imate vremena, u svoj raspored obavezno uključite kratke i brze treninge“.


Pripreme za polumaraton i maraton upravo će uz pomoć tzv. fartleka (drugo ime za visoko intenzivne intervalne treninge) dovesti do boljih rezultata (čak do 4% bolje vrijeme!), ali ono što je važnije, intervali dižu vaš tzv. VO2 max ili najveću količinu kisika koju osoba može primiti u pluća i rasporediti po mišićima (čitaj: kondiciju).
Za top formu nikako nemojte izbjegavati treninge snage, pogotovo one koji koriste težinu vlastitog tijela (ali teretana je isto #super). Upravo treninzima snage najlakše ćete usporiti gubitak mišićne mase koji nas sve čeka kako starimo.
Dr. Philips, fiziolog sa Sveučilišta McMaster kaže da je: „Redovito vježbanje teretom moćna i učinkovita mjera protiv starenja skeletnog mišića.“ A svi mi bar malo pokušavamo zaustaviti taj neizbježan proces.
Rušeći desetljećima stvaranu rutinu, američka vojska tijekom posljednja dva desetljeća značajno je izmijenila način treniranja svojih novaka. Trbušnjaci su “out”. Za njih kažu da su totalno nefunkcionalni.
Američki vojnici, prema preporuci stručnjaka, za vježbe snage koriste vlastito tijelo i neke yoga poze. #zgodno Možda neki od njih, baš kao i ja, piju manje od 1,5 l vode dnevno. Tko god se nalazi u toj skupini, izgleda može odahnuti. Naše tijelo je jako dobar „stroj“ i žeđ je fiziološka potreba koju treba slušati.
Ako niste žedni, ukratko, istraživanja kažu, vjerojatno vam ne fali tekućine. Ako pak jeste – pijte. Nevjerojatno je, da je zbog porasta popularnosti maratona i sveopćeg mišljenja da je ispijanje vode jako važno, u SAD-u je nekoliko ljudi umrlo zbog „prepijanja“ vodom, ali nitko nije umro od dehidracije.
Kada uzmete ovu knjigu u ruke, pokušajte čitati stojeći ili radite pauze od sjedenja. Naime, bilo kakvim kretanjem, čak i samo stajanjem činimo našem tijelu puno više dobroga nego sjedenjem.
Sjedilačkim načinom života i ne-kretanjem znatno utječemo na starenje svog tijela. Od mozga do mišića, kostiju i zglobova, možda to većina i ne želi čuti, ali da, sve će statistički gledano brže starjeti i brže odumirati ako se premalo krećete!
(coolclub.com)



13.07.2018.

Brz, ali i skup, kao Ferari


U korist ovog uskog električnog automobila govori mnogo toga. Ipak, još nije postao prodajni hit.
Prednosti su vrlo vidljive, što se vidi i iz skeptičnog pogleda raznosača pice u autu lijevo. Vozilo narandžaste boje pored njega je usko, tako da se s njim, kao sa mopedom, može probijati kroz gradsku vrevu.  Ali, još impresivnije je ono, kada vozač vozila koje nosi naziv Tango T600, doda malo gasa. Samo 4 sekunde mu trebaju da on nula dođe na 100 km/h. Maksimalna brzina mu je 217 km/h. Kod ovakvih pokazatelja nije čudo da ga već imaju brojni prominentni, između ostalih Georg Clooney i Google šef Sergey Brin, iako na automobil, na prvi pogled, izgleda kao invalidska kolica, doduše, nabildan uz malu pomoć anabolika.
Stvarni i jedini problem kod Tanga T600 je cijena. U SAD proizvedeni primjerci koštaju još uvijek basnoslovnih 200 hiljada eura.
(sternview)
(NovaSloboda.ba)
12.07.2018.

Ustanite dok ovo čitate!



Vaša stolica je Vaš najveći neprijatelj! 

Za većinu nas sjedenje je svakodnevna "aktivnost".

Sjedimo 8 sati na poslu, zatim vozimo se u autu kući, a nakon toga sjednemo u fotelju i upalimo televizor ili uzmemo knjigu. Ali prema najnovijem istraživanju objavljenom u časopisucMedicine, Science in Sports and Exercisecsjedenje je najgore što možemo učiniti našem tijelu. Ako većinu dana provodite sjedeći - na poslu ili ispred televizora kod kuće - u većem ste riziku od dijabetesa, pretilosti, nekolikih vrsta raka, srčanog udara i prijevremene smrti. Zašto sjedenje nije dobro. Naše tijelo jednostavno nije građeno tako, da puno sjedimo. Naši preci provodili su svoj život u raznovrsnim aktivnostima: obrađivali su zemlju, čuvali krave, lovili divlje životinje... Malo su vremena provodili sjedeći. Sa izumom auta, kompjutera, televizora i radnih stolova, sjedenje je poraslo na zapanjujućih 9.3 sata dnevno! To je više vremena, nego što spavamo (u prosjeku 7.7 sati dnevno). Naše tijelo to jednostavno ne može podnijeti. Sve više patimo od posljedica sjedenja. Moderni način života došao nam je na naplatu. Vrijeme je da ustanemo! Što sjedenje čini našem tijelu. Istraživanje na 17000 muškaraca i žena pokazuje da svakodnevno 8-satno sjedenje dovodi naše tijelo u kaos.

1. Sjedenje povećava rizik od mnogih vrsta raka i prijevremene smrti za 40%.
2. Sjedenje nas deblja. Postotak pretilih ljudi je dupla veći između ljudi, koji imaju "sjedeći" posao ili cijeli dan gledaju televizor.
3. Tokom sjedenja skoro ne trošimo energiju. Električna aktivnost u našim mišićima se isključuje. Sagorijevanje kalorija pada na 1 kaloriju po minuti.
4. Razina enzima pada za 90%. Razina dobrog kolesterola se smanjuje za 20%.
5. Proizvodnja inzulina se smanjuje za 24%. Zbog toga raste rizik od dijabetesa.
6. Sa sjedenjem raste rizik od kardiovaskularnih bolesti. Na primjer, ljudi koji gledaju televizor 3 sata dnevno imaju 64% veći rizik od srčanog udara.
7. Sjedenje rezultira bolovima u vratu, donjem dijelu leđa, koljenima i trtici. Nepravilno sjedenje iskrivljuje kičmu.
8. Pretjerani rad za kompjuterom dovodi do slabljenja vida.
9. Kod mladih ljudi, pretjerano sjedenje povećava rizik od rahitisa.
10. Sjedenje poremećuje rad metabolizma.

Ima li spasa? Za većinu nas svakodnevno sjedenje je nešto, što jednostavno ne možemo izbjeći. Da li možemo nešto učiniti, da bi smanjili posljedice sjedenja? Neki od ovih savjeta bi Vam mogao pomoći:

-Kada dođete kući sa posla, nemojte sjediti. Ugasite televizor i odite u šetnju.
-Na poslu prekidajte sjedenje, kada god to možete - najbolje svakih 15-30 minuta. Ustanite. Rastegnite se. Prošećite po uredu.
-Ako je to moguće, idite na posao biciklom ili pješke. Umjesto lifta koristite stepenice.
-Sjedenje u položaju 135 ° puno manje opterećuje Vaša leđa, nego ispravno sjedenje ili kada se naginjete naprijed.
-Kupite traku za trčanje. Sada možete gledati televizor i istovremeno vježbati!
-Budite kreativni u odabiru stolice. Običnu uredsku stolicu možete zamijeniti pilates loptom ili ergonomskom stolicom.
(mostarskibehar/fikret)

12.07.2018.

Zagađeni vazduh


Žena na slici upravo se vraća iz kupovine. Ona nosi gas masku. To je ovih dana bila svakodnevnica u Mosleyu, gradu u blizini Manchestera u Engleskoj.
Za obavljanje svakodnevnih poslova, potrebno se probijati kroz slojeve zagađenog zvazduha. Dim koji ujeda za oči i nos je posvuda. On zatamnjuje dnevno svjetlo, a svaki udisaj vazduha  postaje muka.
Kada će požar na poljima u obližnjem Saddelworth Mooru biti ugašen, niko još ne zna. Plamen je sa već isušenim zemljištem imao laku igru. Više od 800 kvadratnih kilometara zemljišta je izgubljeno, 150 ljudi su morali napustiti njihove kuće.
Vatrogasci i vojska pokušavaju da ugase žar. Iza vatre, ostaje izgorena zemlja i nesnosni smrad.
(stern)
(NovaSloboda.ba)
11.07.2018.

U sjećanju: 8372...


11. juili 1995. - 11. juli 2018.
(spagos)
11.07.2018.

Sitan znamen - Atik džamija


Sinan-pašina, ili Atik (Stara) džamija, najstarija je u Mostaru, izgrađena čak 1473. godine.
Do nedavno je na ovom lokalitetu, u neposrednoj blizini Doma Armije, bilo parkiralište i deponija smeća.
Atik džamija je prema gabaritima (13m x 18m) bila najveća u Mostaru i jedna od najvećih u BiH.
Izgradio ju je Sinan-beg, a kasnije proširio Sinan-paša Borovinić. Porušena je 30. decembra 1949. godine.
Tokom iskopavanja, kao priprema za obnovu ove džamije, pronađeni su dijelovi i fragmenti munare prvobitne džamije. Jedan od njih donosimo ovdje.
Priredili: Ismail Braco Čampara/Tibor Vrančić/ Smail Špago
(Novasloboda.ba)

Atik džamija Mostar, 1. jula 2018. fotos Denis Vuk
11.07.2018.

U čast konja


Do prije nekoliko dana, moglo se pomisliti da se Španci u stvarima molitve koncentrišu isključivo na uspjeh njihove fudbalske reprezentacije.
Međutim, ovdje se radi isključivo o konjima, kojima se odaje dužna počast.
Na Menorci, na Balearskim ostrvima istočno od Majorke, održavao se proteklih dana “Fest de Sant Joan”, konjičke sportske igre u čast Sanz Joana, sveca ovog ostrva.
Igre se održavaju svakog ljeta u više mjesta na ostrvu. Otvorenje se tradicionalno održava u Ciutadelli. Tada jahači podižu konje na zadnje noge i što se njihove prednje kopite duže zaržavaju u vazduhu, oduševljenje prisutnih je sve veće.
Pri tome, valja napomenuti da je na Mundijalu bio dan pauze, a dan kasnije oduševljenje je splasnulo, nakon ispadanja fudbalera iz osmine finala.
(stern)
(NovaSloboda.ba)

Noviji postovi | Stariji postovi