SARDINA – NAJBOLJI IZVOR KALCIJA I OMEGA –3 !

 

SARDINA – NAJBOLJI IZVOR KALCIJA I OMEGA –3 !

Rijetko kad se dogodi da najjeftinija namirnica predstavlja i najbolju namirnicu; među ribama sardina je jeftina i zato se u odnosu na druge osobito bijele ribe neopravdano podcjenjuje! Sardina je ipak najjeftiniji izvor kalcija i Omega-3 masnih kiselina.

Sardina je Bogom data hrana iz mora!

Ako je nešto došlo kao dar božji, onda je to bez ikakve sumnje baš sardina. Kad se zaviri u njenu strukturu, onda se može vidjeti nešto što ima malo koja riba i namirnica uopće. Jedan mali obrok od nešto više od 100 g osigurava :

50% proteina u odnosu na preporučene kolieine (RDA),
10% ukupnog dnevnih potreba željeza, koje osobito važno za žene,
40% dnevnih potreba kalcija i
20% dnevnih potreba za vitaminom D

Kemijski sastav sardina nedvojbeno pokazuje njene goleme prednosti u odnosu na druge vrijedne namirnice pa makar među njima bilo i mlijeko. Upravo je značajna ova kombinacija kalcija i D vitamina, što je dragocjeno za razvoj male djece, za žene u klimakteriju i održavanje kostiju kod osoba u poznim godinama. Pokazalo se da u pogledu apsorpcije ništa ne može zamjeniti prirodan izvor kalcija. O ovako visokom sadržaju B-12 vitamina malo se zna pa činjenica nije mogla biti u dovoljnoj mjeri ni iskorištena.

Sardina u konzervi

 Za konzerviranje ove ribe se koristi uglavnom sojino ulje jer je stabilnije od izvornog ribljeg ulja. Za vrijeme konzerviranja i serije tehnoloških postupaka, ništa bitno se ne gubi od pobrojanih hranjivih sastojaka iz prostog razloga što su termostabilni. Sardina se priprema u umaku od paradajiza, s povrćem i na druge načine. Sardina izvrsno može poslužiti kao pašteta, a za njenu pripremu postoji više recepata. Pašteta se može pripremiti malo boljim mikserom. Takva pašteta je idealna za mazanje djeci na hljeb, a može poslužiti kao hladan bife ili kao predjelo drugim obrocima.

Nakon posljednjih saznanja u pogledu djelovanja Omega-3 masnih kiselina (DHA i EPA) kada je u pitanju prevencija nekih a osobito bolesti kardiovaskularnog sistema. Naime, uvjerljivo je potvrđeno da stalno (dugotrajno) konzumiranje obroka bogatih ovim materijama može sniziti nivo holesterola u krvnoj plazmi, može spriječiti stvrdnjavanje arterija i popraviti protok krvi na kritičnim mjestima u srcu, mozgu itd. U Grčkoj su proizvedena jaja obogaćena Omega-3 masnim kiselinama na način da su kokoske hranjene ribljim uljem, a u Danskoj je proizvedeno mlijeko od krava koje su hranjene posebnom smjesom obogaćenom Omega-3 masnim kiselinama.

Sve u svemu ne bi trebalo bježati od jeftine ribe kao što je sardina, već naprotiv naučiti djecu da ovu ribu konzumiraju barem 2 puta nedeljno!

1 komentar

Komentariši