Mostar nekad i sad – Most Franje Josipa

Most Franje Josipa

Mostar nekad
Mostar sad
 

Austro-Ugarska monarhija je odmah nakon dolaska u grad na Neretvi 1878.godine, pokazala veliko zanimanje za izgradnju još jednoga mosta, jer je kolski prijelaz preko Staroga mosta bio uvelike ograničen strmim nagibom, nedovoljnom širinom, nezgodnim prilazom i svakako, ograniĉenom nosivošću. Najpogodnija lokacija je odabrana na Musali. Most je, u prvoj fazi, napravljen od čeličnih konstrukcija postavljenih na dva nosača. Osnovna konstrukcija imala je raspon od oko 32 m sa širinom od 6 m. Ostatak raspona do druge obale, koji se morao premostiti, sačinjen je od drvene konstrukcije, oslonjene na podzidnim drvenim stubovima. Most je završen 1882.godine i dobio je ime Franz Joseph Brücke, a na obje strane čeličnih boĉnih strana su postavljene lijevane ploče s navedenim tekstom.

Godine 1889., preko mosta je prevedena vodovodna cijev, čime je omogućeno obilnije snabdijevanje lijeve obale vodom.

Isti most, 1919. gdine dobio je ime Kralja Petra I. Odlaskom Austro-Ugarske i uspostavom Kraljevine Jugoslavije, dolazi do ponovne izgradnje novoga mosta na toj lokaciji.

Februara/veljače 1935.godine, zapoĉinju radovi na podizanju armirano-betonskoga mosta, a završen je 7. juna/lipnja 1936.godine. Kod Banje je postavljena ploča s natpisom Most Kralja Petra II., a iza rata, 1945.godine, preimenovan je u Most Maršala Tita.

Most je srušen u noći između 29. i 30.maja/svibnja 1992.godine, da bi se, nakon okončanja ratnih sukoba, izgradio u istom obliku u jesen 2000. godine.
 

 
Tibor Vrančić

Komentariši