http://www.novasloboda.ba/clanak/citaj/8686/veliki-brat-facebook-zna-sve-o-vama
Veliki brat, Facebook
On zna sve o Vama. Želite li baš to?
Sve ono, što je zadiralo u sferu privatnosti i u detalje iz privatnog života, od strane državne vlasti, često je u zadnjoj četvrtini prošlog stoljeća bivalo uzrok masovnih protesta širom svijeta, kao i ono od čega se toliko strahovalo u Orwellovom Velikom bratu, postalo je iznenada javno i svima dostupno, u prvom desetljeću dvadeset i prvog stoljeća, zahvaljujući najrasprostranjenijoj socijalnoj mreži danas na svijetu, Facebooku.
Facebook zna mnogo više o vama nego bilo koja sigurnosno obavještajna služba na svijetu. Osnivač i šef ove firme Mark Zuckerberg, nosi majice kratkih rukava i fleece džempere, i nije baš tako bezazlen, kako se čini. Mogu li milioni ljudi baš njemu povjeriti svoje živote.
Brojke koje fasciniraju:
500 miliona aktivnbih korisnika je do danas prijavljeno na Facebooku (FB) širom svijeta
130 prijatelja ima svaki korisnik FB u prosjeku, u svijetu
50% korisnika koriste FB svakodnevno
55 minuta u prosjeku, svakodnevno, provede svaki korisnik na FB
3 milijarde fotografija postave korisnici svakog mjeseca na FB
25 komentara napiše u prosjeku svaki korisnik mjesečno na FB
70 svjetskih jezika koristi se trenutno na FB
Sa 500 miliona članova Facebook je velik kao kompletna Evropska Unija. U Americi ga koristi više od 125 miliona ljudi, što znači, svaki drugi amerikanac, a u Njemačkoj je svaki osmi građanin prijavljen na ovu socijalnu mrežu. Iako je ova mreža vrlo mlada, većina njenih korisnika je starija od 25 godina. A grupa takozvanih „srebrenih surfera“, onih iznad 54 godine, raste najbrže, i to svakodnevno.
Dok je prije samo tridesetak godina bilo nezamislivo, da toliko privatnih podataka o ljudima bude javno predstavljeno, danas se ljudi putem interneta toliko otkrivaju, tako da je nastao jedan nezamislivo veliki izvor informacija, kakav do sada još niti je viđen, niti upamćen.
Aktuelno najagresivniji, i za privatnu sferu najopasniji, među digitalnim sakupljačima podataka, zove se upravo Facebook. A već 2011 ovaj američki poduzetnik sa Facebookom planira izaći i na svjetsku berzu. Kako kazuju sada izvršene procjene, Facebook će tamo dostići vrijednost od 40 milijardi dolara.
Na samom svom početku Facebook se prvo činio kao fenomen, samo među mladima. Međutim, danas je više od polovine korisnika starije od 35 godina, a u najviši dnevni porastu u broju novih članova je među onima starijim od 54 godine.
Ono što je još interesantno: ljudi svoje podatke postavljaju na Facebook sasvim dobrovoljno. Da bi se održavao kontakt sa familijom i sa prijateljima, postavljaju se lični profili, u kojima se govori o sebi, čak i više nego što bi to za sferu privatnosti bilo dozvoljeno. A Facebook se infiltrira u svaku sferu života, pa čak i smrti.
Facebook je jedan veliki društveni eksperiment. Još nikada do sada bilo kakva, ili bilo koja firma na svijetu, nije raspolagala sa toliko privatnih i intimnih podataka o svojim klijentima. Još nikada toliki broj ljudi nije jednoj firmi povjerio na „čuvanje“ toliko ličnih detalja. Kako sada stvari stoje, Amerikanci, Britanci, Francuzi, Nijemci i ostali, povjeravaju Facebooku svoje živote. I samo se je još nadati, da toliki podaci neće biti jednog dana zloupotrebljeni.
Sam koncern Facebook ne izgleda sam po sebi nimalo prijeteće. Izgled Facebooka je mladalački i vrlo bezazlen. Koncern pripada amerikancu Marku Zuckenbergu. Otac mu je zubar, majka psiholog, a on sam potiče iz jednog boljeg predgrađa New Yorka. On je osnovao ovu firmu sa svojih 19 godina i do danas, sa svojih 26 godina, još uvjek izgleda i ponaša se kao tinejdžer.
On nosi majicu kratkih rukava na kojoj piše „Code Monkey“ – „programirani majmun“, i najradije nosi fleece džempere, usprkos tome što je Facebook od njega, za ovih nekoliko godina, napravio milijardera.
Zuckerberg nije samo lice nego i glava Facebooka. Sve dosadašnje ponude, da proda Facebook za silne milijarde dolara, on je glatko odbijao. On još ne razmišlja o tome da ode u penziju u godinama, kada drugi još studiraju.
On želi izgraditi najveću komunikacijsku firmu na svijetu, a njegov radni i životni moto preuzao je od Gandija: „Budi sam ona promjena, koju ti od svijeta očekuješ“, kako je to napisao u svom dnevniku „Knjiga promjena“. Njegove glavne osobine su disciplina i izdržljivost. A isto kao i Bili Gates, prekinuo je svoje studije informatike i psihologije na elitnom Harwardskom univerzitetu. Tamo je i započela njegova Facebook – story. Jedan outseider, koji je uvjek rado citirao Homerovu Ilijadu i bivao najsigurniji samo u društvu svog kompjutera, 14. februara 2004 godine krenuo je sa Facebookom.
U početku je prvo osvojio Harwardski univerzitet, a malo kasnije i čuvenu Silikonsku dolinu. Od tada su njegovi prihodi počeli rasti munjevitom brzinom.
A Facebook svakodnevno piše svoju istoriju. Za mnoge ljude to je redovni susret, minimalno po dva, tri puta dnevno sa interesantnim, kako poznatim, tako i nepoznatim ljudima širom planete. Za mnoge poslovne ljude Facebook je postao mjesto na kojemu se pridobijaju novi kupci i mušterije. A o privatnoj sferi, svaki korisnik mora sam da se brine, jer i tu postoji mogućnost filtriranja.
Svi prijatelji, svih vaših prijatelja, ne moraju baš sve o vama znati.
Danas je to već dotle došlo, da svaka komunikacija van škole, kod mladih, ili van posla, kod starijih, ide preko Facebooka. Tu se zakazuju aktivnosti u slobodno vrijeme. Ko nije na Facebooku, sam sebe je izolovao. Fecebook od ljudi već pravi ovisnike. Što imate više prijatelja, češće povirujete na Facebook. Često, svakih petnaestak minuta, samo nakratko, da vidite, da li se štogod promjenilo, da se štogod nije propustilo.
Nove generacije sasvim slobodno i nesmetano komuniciraju preko Facebooka, jer za generacije koje odrastaju sa internetom, to je nešto sasvim normalno.