Etsy je novi poduzetnik u svijetu interneta, kome ne nedostaje ambicija. Prihod ove internet platforme se u toku od samo jedne godine udvostručio. Glavni i odlučujući cilj ovog poduzetnika je: „Podržati mikro proizvodnju, tako da se kroz ručni rad može dovoljno zaraditi za život“. Novac zarađen preko ovog poduzetnika ide direktno na pojedinca, a ne na tržište.
Osim toga, proizvodnja se odvija u mjestu stanovanja, tako da se okolina ne opterećuje, a ujedno znatno zaštićuje. U samom startu ove ideje, mnogi su već pomislili na povratak nekadašnje hipi-kulture. Međutim, samo je princip sličan.
Šta predstavlja ovaj princip? U čemu je razlika ovoga, od ostalih, već poznatih internet portala?
Ovdje se radi o jednoj sasvim drugoj vrsti trgovine. Svi proizvodi su ručno napravljeni. Preko ove internet platforme, koja već ima jedno zvučno ime, Etsy, svoje proizvode u Americi trenutno nudi preko 400.000 proizvođača i prodavaca. Etsy za takvo nešto uzima proviziju, i zahtijeva svoj udio u cijeni proizvoda od 3,5 posto. U 2009 godini, preko Etsyja je prodato proizvoda u vrijednosti 180,6 miliona dolara, što je za oko 100 miliona dolara viče nego godinu dana prije toga.
Specifikacija proizvoda koji se nude preko ove platforme je vrlo neuobičajena. Nuditi se smije samo nešto što je ručno, samostalno izrađeno, ili nešto, što je najmanje dvadeset godina staro. Velike firme ne mogu uopšte nuditi svoje proizvode, nego samo pojedinačni proizvođači, kao na primjer neko, ko u svom slobodnom vremenu isplete jedan šal, ili napravi neki ukrasni nakit. Ovakve stvari, ručno izrađene, u odnosu na proizvode iz masovne proizvodnje, postaju sve popularnije u Americi.
„Do it yourself je već postao jedan pokret u Americi, a Etsy je mreža toga pokreta.
Etsy sada želi jednu takvu mrežu razviti u Evropi, prije svega u Njemačkoj, jer Njemačka je po veličini peto svjetsko tržište. Konkurencija je u tome pogledu veoma jaka. U Njemačkoj već funkcioniše mreža DaWanda, sa svojih preko sedamdeset hiljada proizvođača, dok Etsy trenutno ima samo oko dvije hiljade aktivnih. Sada Amerikanci žele napraviti iskorak naprijed i njihovu stranicu podesiti na njemački jezik, a, istovremeno, omogućiti ponudu i prodaju proizvoda u eurima, umjesto u dolarima.
Etsy intenzivno traži direktne kontakte sa svojim budućim mušterijama, kako sa proizvođačima, tako i kupcima, da bi se u prvom redu uspostavila njhova međusobna komunikacija. U ovom trenutku, Etsy uopšte ne gleda na profit, koji bi ostvaritio na ovim prostorima. Naravno, profit će se sam od sebe povećavati, kako bude rasla prodaja.
Najvažnije je u ovome momentu da američki koncept „Do-it-yourself“ prvo zaživi na području Evrope. U tome pogledu, Etsy ne želi biti klasični trgovac, nego socijalni komercijalist.
Jer, ovdje se u prvom redu radi o ljudima, a ne o proizvodima.
Smail Špago