Izložba djela pop-art umjetnika Mela Ramosa
Od 18. februara do 29. maja u Bečkoj galeriji Albertina posjetiocima će biti predstavljena izložba djela Mela Ramosa, jednog od najvećih svjetskih umjetnika pop-art pokreta, a u povodu njegovog 75. rođendana i 50 godina postojanja pop-arta. Bečka galerija Albertina već duži niz godina postavlja izložbe koje ruše sve rekorde posjećenosti, te se smatra jednim od najpopularnijih izložbenih prostora ovom gradu.
Ko je Mel Ramos? Američki umjetnik, rođen 1935. godine u Sacramentu, Kalifornija. Počeo je tamo šezdesetih godina sa crtanjem stripova, kao što su bili Batman ili Flash Gordon. 1963. godine nastale njegove superjunakinje, «Čudesne žene», poznate pin-up girls «AC Annie», «Lola Coca», «Tobaco Red» i «Della Monty» koje su ga 1972. godine učinile poznatim širom svijeta.O svojoj umjetnosti sam Ramos kaže: « Ja uvjek vodim računa da sve moje slike odišu malom dozom humora».
A šta su pin-up girls? Jedan tipično američki produkt, « to pin up» znači okačiti. To su najčešće bile erotske slike lijepih djevojaka, na većem formatu, koje su se mogle okačiti na zid ili koje su se krasile stranice kalendara iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Prve ovakve slike pojavile su se već krajem 19. stoljeća. Za vrijeme Drugog svjetskog rata američki piloti su crtali ovakve slike na svojim borbenim avionima. Jedna od najpoznatijih pin-up djevojaka toga vremena bila je, i do dan danas ostala, Marilyn Monroe. Najnovija aktuelna pin-up figura je Lara Croft, junakinja kompjuterske igrice «Tomb Raider».
Izložba djela Mela Ramosa u Bečkoj Albertini nosi naziv «Djevojke, bombone i stripovi» i prikazuje djela ovog umjetnika iz raznih faza njegovog djelovanja, sa težištem na crteže iz pedesetih i šezdesetih godina. Ukupno je predstavljeno stotinu djela među kojima su njegovi prvi crteži, junaci iz stripova, njegove prominentne pin-up djevojke, te crteži kalifonijskih pejsaža, koji do sada još nisu bili predstavljani.
U pop-art pokretu sjedinjuju se umjetnost i reklama, i obrnuto. Na crtežima Mel Ramosa pojavljuje motivi iz masmedija, ukomponovani u reklame različitih proizvoda. Uz ove proizvode on na crtežima prikazuje besprijekorne, samouvjerene i najčešće nage žene. Njegovi modeli su ženski aktovi objavljeni u pin-up magazinima u pedesetim i šezdesetim godinama prošlog stoljeća, kao i djevojke iz današnjih glamour i lifestyl magazina. On ih ovjekovječuje u lascivnim pozama, usko povezanim sa reklamiranim proizvodom: flaša Cole u natprirodnoj veličini, flaša kečapa, pakovanje supe ili komad sira. Ovi motivi, iako su nastali u šezdesetim godinama i dan danas izazivaju veliku pažnju, a u svakom slučaju postali su zaštitni znak za Ramosovu umjetnost. On je do današnjeg dan ostao vjeran njegovom motivu: ženski akt, pedantno izveden, besprijekoran i čist. Njegova djela su svježa i hrabra, izazivaju kod posmatrača jedan zadovoljni osmjeh i na kraju dopuštaju da se nage djevojke ipak ne uzimaju baš previše ozbiljno.