Vespa, vozilo jedne mladosti

Kad je rođena Vespa

Rođendan s nostalgijom i sjetom

Prije 65 godina pojavila se Vespa, a ovih dana u svijetu je obilježen njen rođendan, koji je kod mnogih ljudi probudio puno nostalgije i sjete..

Italijanski poduzetnik Enrico Piaggio, godinu dana nakon završetka rata, patentirao je ovo prevozno sredstvo, koje je za ono vrijeme bilo revolucionarno. Bio je to motocikl sa osmišljeno aranžiranim komponentama, kao što su branici ili hauba, koji su pokrivali tehniku.

Time je bilo onemogućen dodir sa zagrijanim motorom za vrijeme pogona, a ujedno se sprječavalo prljanje i motora i vozača. Njene daljnje prednosti su: bila je lagana, pokretna i vrlo jednostavna za vožnju.

 

Nakon skoro dvadeset godina fašizma i nakon teškog vremena drugog svjetskog rata ljudima je bilo potrebno više pokretljivosti, a Vespa im je upravo to omogućavala. Ljudi su nakon rata bili željni života i novog početka.

Prve Vespe postizale su, za ono vrijeme, zadivljujućih 60 kilometara na sat, a na 100 kilometara trošile su samo dva litra goriva. Bile su brže od bicikla, manje komplikovane od motora, a štedljivije od auta.

 

S vremenom su dolazile nove verzije sa poboljšanim karakteristikama. Vespa je lagano osvajala evropsko tržište. Italijanski proizvođač sa ponosom govori da je do danas širom svijeta prodato preko 16 miliona originalnih Vespa.

Za 65 godišnjicu Vespe, iz Piaggia stižu interesantne vijesti, da se ponovo priprema proizvodnja ovog klasika i da će se ulicama evropskoih gradova zarolati nove Vespe sa 125 i 150 kubika, sa vrlo malim vanjskim promjenama, ali sa motorom koji će se uklapati u najnovije evropske Euro-3 norme, koje regulišu kvalitet i količinu izduvnih gasova iz motornih vozila.

Smail Špago
 

Komentariši