"Sevdalinka je naša pjesma o nama." (Omer Pobrić)
"Sevdalinka, to je ona pjesma koju, za susjednim stolom, ona trojica iz sveg glasa pjevaju – a ti ih ne čuješ!" (Abdulah Sidran)
"Sevdalinke su naše prvo oplemenjenje bile." (Zulfikar-Zuko Džumhur)
"Zanijemiš od njene ljepote. Ona dert i kahar sevdisanja pretvara u najmirisnije cvijeće." (Salih Trbonja-Sevdi, mostarski poeta)
"Ni u čemu se tako snažno ne gubim kao u muzici, a od svih muzikâ jedina je sevdalinka u kojoj se izgubim sav." (Ivan Lovrenović)
"Najnježnije, naljepše, što je lirsko-muzicka umjetnost ikada stvorila." (Gerhard Gesemann, slavist)
"Nije svačije da pjeva sevdalinku, jer nije dovoljno biti dobar pjevač sa lijepim glasom, nego takav pjevač mora prije svega biti umjetnik, a umjetnika medu pjevačima je malo, kao što [ih] mnogo nema ni među slušaocima.
"Zaista slušanje prave pjesme i pravog pjevača je poseban doživljaj, neobično psihičko stanje, nabijeno velikim naponom čiste emocije i senzibliteta." (Vlado Miloševic, etnomuzikolog i kompozitor)
"Ipak imade nešto što nije prolazno, što ne može ni puki slučaj, ni najljući neprijatelj uništiti, a to su umotvorine, koje mi zovemo literaturom. U tom carstvu ni sila, ni slučaj, dapače ni zub vremena, ne može pomračiti umne stečevine naroda koje je privrjedio kad je pobjedio barbarstvo i neznanje. Taj trijumf ostaje na vijeke, jer je on amanet budućim naraštajima i vremenima."(Safvet-beg Bašagic)
"Ljubav, milovanje, zanos, vatrena želja, ljubavna patnja, uzdisanje… eto to je sevdah i sevdahlinka." (Muhamed Čejvan, banjalucki sevdalija i glumac)
"A sevdalinka je čudo. Što ne bih vjerovao u to ja, kad je vjerovao Goethe…" (Gradimir Gojer, književnik i reditelj)
"Svijet je ovo, do zla Boga, čulan i mašta o njemu je čulna. A pod kamenom patrijarhalnog tabua izrazio se u najčišci fluid – ispjevao u svojoj drijevnoj rijeci, jednu od najrafiniranijih i najdramatskijih ljubavnih lirika u svijetu." (Skender Kulenović)
"Dotaći tajnu i tajanstvo sevdalinke umijeće je izrazito osobnog dara i, bez obzira na to što je ovo široko rasprostranjena, narodna pjesma, ona je bitno vezana za individualni doživljaj i njena vrijednost se ogleda u unutarnjem ‘prijemu’ i intimnom oblikovanju smisla, načina i karaktera interpretacije ove jedinstvene poezije." (Ivan Kordic, književnik)
"Poznati su interpretatori koji će ‘tačno’ otpjevati sevdalinku, ali je pjevaju bez unutarnjih vibracija. A ona se pjeva prefinjeno, plemenito, zanosno bez afektiranja." (Tamara Karača-Beljak, etnomuzikolog)
"Kao što je beskonačno morsko dno i kao što je beskonacna morska pučina, tako je beskonacno i polje narodne sevdalinke, i što bi je više analizirali, to bi nas sve više iz njenog rudnika zapljuskivala zlatna varnica neiscrpnih, bogatih i raznovrsnih motiva." (Sait Orahovac, folklorist i sakupljac narodnih pjesama)
"…Pred Drugi balkanski rat 1913. godine ili odmah u prvim danima Drugog balkanskog rata sjedio sam sa Ćazimom [Musom Ćazimom Ćaticem, nap. S.V.] i Salih-begom Bakamovićem u bašti kafane ‘Evropa’. Pod Lipom. Pili smo pivo. Bašta je bila puna oficira, vecinom Mađara, koje je Austrija mobilisala. Ćazim je bio ‘švips’ i vrlo živo razgovarao na mađarskom o ljepoti naše narodne poezije. Bio se toliko zanio da je – i ne osjećajući to – uzviknuo na bosanskom jeziku mađarskom oficiru kojega je bio zagrlio: ‘AMA, BOLAN, TI NE MOŽEŠ NI OSJETITI KOLIKO JE TU BOGATSTVO IZRAZA I SLIKOVITOSTI U STIHOVIMA: ĐULBEHARA POD ĐULOM ZASPALA, ĐUL SE TRUNI, ĐULBEHARU BUDI…'" [Po kazivanju Saliha M. Efice iz Mostara zabilježio i objavio Abdurahman Nametak u knjizi: "Musa Ćazim Ćatic (studija)". Tešanj, 1965.]