Od cirkuskog šatora do sultanskog harema
Gledaoci „Sulejmana Veličanstvenog“ vremenom su zavoljeli i lik Zumbul-age, komičnog, a opet vrlo lukavog evnuha, koji budnim okom prati sva događanja u haremu.
Selim Bayraktar, turski glumac interesantne je prošlosti. Zbog rata, Selim je 1987. godine napustio rodni Irak i izbjegao u Tursku. U početku je novac zarađivao putujući s cirkuskom družinom, pri čemu je obišao mnoge države širom Europe. Nekoliko godina kasnije, krenuo je u školu glume i od pet stotina polaznika bio među deset onih koji su na kraju dobili diplomu. To mu je omogućilo da počne glumiti u turskim serijama, a uloga Zumbul-age u „Sulejmanu“ donijela mu je svjetsku slavu.
„Mnogi su mi zamjerali što sam prihvatio ulogu kastriranog evnuha, zbog moguće etikete homoseksulaca, ali ništa od toga se nije dogodilo. Publika je odlično prihvatila moju interpretaciju, nisam se nimalo pokajao. Ponekad mi se zna dogoditi da me priupitaju jesam li kastriran, feminiziran, gay, kao i jesam li Zombul, Zambul, Sumbul ili slično. Sve mi je to simpatično”, uz osmijeh priča Selim, koji je već sedam godina u skladnom braku s Bihter Bayraktar, članicom Državnog simfonijskog orkestra.
„Oduvijek sam želio postati glumac. Kao dijete sam u Bugarskoj upoznao cirkus ‚Balkanska braća’, oduševili su me! Mnogo godina kasnije, u Antalyji sam ponovno sreo istu trupu, pod imenom ‚Pariški cirkus’, priključio sam im se i sa njima godinu dana putovao Evropom. U cirkusu sam se okušao kao klaun, iluzionist i akrobat“, otkrio je glumac.
Nakon diplomiranja glume i rada u državnom pozorišta u Diyarbakıru, 2007. godine prešao jhe u Državno pozorište u Antalyji, gdje živi sa suprugom. Danas uglavnom borave na adresi u Istanbulu, zbog njegovih obaveza snimanja u seriji „Sulejman Veličanstveni”, koja se u Turskoj prikazuje već treću sezonu, a u planu su snimanja i narednih epiozoda.
Pored uloge Zumbul age, Selim je, koristeći svoje umjetničku nadarenost, pomogao preminuloj Meral Okay, scenaristi serije, u osmišljavanju mnogih scena. Kostimografa Serdara Basbuka obasipao je idejama za muški dio nakita i odjeće. Sva pisma i manuskripti u seriji, bilo da su sultanovi, Huremini ili Ibrahimovi, Selimovo su djelo, jer je obdaren krasnopisom, kome se dive i mnogi profesionalci.
Smail Špago