Most u Dresdenu
U subotu je u njemačkom gradu Dresdenu svečano pušten u saobraćaj most pod nazivom Waldschlössenbrücke (Most šumskog dvorca). Četiri godine nakon oduzimanja titule Svjetske kulturne baštine, preko mosta su prešle hiljade građana. Automobili će preko mosta moći tek od ponedeljka. Ljudi su razgledali most, slikali se i slavili.
Strasna svađa oko gradnje mosta je davno prošla. Projekat je dugo godina bio diskutabilan. Prije osam gomina, čak 68 procenata građana Dresdena izjasnilo se da se most gradi, jer se zbog saobraćajnog kolapsa u gradu osjećala velika potreba za ovakvim objektom. Čitavo vrijeme trajali su protesti protivnika gradnje. Po njihovom mišljenju, grad Deresden se sa novim mostom potčinio lobiju vozača automobila. Sukobi su kulminirali prije četiri godine, kada je, nakon početka gradnje mosta, UNESCO oduzeo titulu svjetske kulturne baštine dolini Elbe u Dresdenu. Do tada, tako nešto nije se desilo ni sa jednom takvom titulom u svijetu.
Čuvari svjetske baštine tvrdili su da nova željezna konstrukcija mosta, sa četiri trake, šteti jedinstvenom kulturnom krajoliku i pogledu na barokni stari grad Dresden. Protivnici gradnje predlagali su da se ispod Elbe prokopa tunel, kao alternativno rješenje, da bi se izbjegao gubitak titule. Pokrajina Sachsen i grad Dresden kategorički su odbili taj prijedlog. Udruženja za zaštitu okoline na početku gradnje pokušali su još jednom spriječiti gradnju, pokrećući hitni postupak kod suda.
Most je koštao 180 miliona eura. U 636 metara dugi i 21 metar visoki most ugrađeno je 59 hiljada tona željeza i 98 hiljada tona betona.
Nakon puštanja mosta u saobraćaj, čulo se mišljenje: pa i nije tako loše ispalo.
Priredio: Smail Špago