Most Franje Josipa
Austrougarska monarhija je odmah nakon dolaska u grad na Neretvi 1878. godine, pokazala veliko zanimanje za izgradnju još jednoga mosta, jer je kolski prelaz preko Starog mosta bio uveliko ograničen strmim nagibom, nedovoljnom širinom, nezgodnim prilazom i svakako, ograničenom nosivošću.
Najpogodnija lokacija je odabrana na Musali. Most je, u prvoj fazi, napravljen od čeličnih konstrukcija postavljenih na dva nosača. Osnovna konstrukcija imala je raspon od oko 32 metra sa širinom od 6 metara. Ostatak raspona do druge obale, koji se morao premostiti, sačinjen je od drvene konstrukcije, oslonjene drvenim stupovima na podzide. Most je završen 1882. godine i dobio je ime Franz Joseph Brücke, pa su na obje strane čeličnih bočnih strana postavljene lijevane ploče s navedenim tekstom.
.jpg)
Preko mosta je 1889. godine prevedena vodovodna cijev, čime je omogućeno izdašnije snabdijevanje lijeve obale vodom.
Isti je most 1919. godine dobio ime Kralja Petra I. Odlaskom Austrougarske i uspostavom Kraljevine Jugoslavije, dolazi do ponovne izgradnje novoga mosta na toj lokaciji.
.jpg)
U februaru 1935. godine, započinju radovi na podizanju armirano-betonskoga mosta, a završen je 7. juna 1936.godine. Kod Banje je postavljena ploča s natpisom Most Kralja Petra II., a iza II. Svjetskog rata, 1945. godine, preimenovan je u Most Maršala Tita.
Most je srušen u noći između 29. i 30.maja 1992. godine, da bi se, nakon okončanja ratnih sukoba, izgradio u istom obliku u jesen 2000. godine.
Priredili: Ismail Braco Čampara / Tibor Vrančić / Smail Špago
.jpg)
Preko mosta je 1889. godine prevedena vodovodna cijev, čime je omogućeno izdašnije snabdijevanje lijeve obale vodom.
Isti je most 1919. godine dobio ime Kralja Petra I. Odlaskom Austrougarske i uspostavom Kraljevine Jugoslavije, dolazi do ponovne izgradnje novoga mosta na toj lokaciji.
.jpg)
U februaru 1935. godine, započinju radovi na podizanju armirano-betonskoga mosta, a završen je 7. juna 1936.godine. Kod Banje je postavljena ploča s natpisom Most Kralja Petra II., a iza II. Svjetskog rata, 1945. godine, preimenovan je u Most Maršala Tita.
Most je srušen u noći između 29. i 30.maja 1992. godine, da bi se, nakon okončanja ratnih sukoba, izgradio u istom obliku u jesen 2000. godine.
Priredili: Ismail Braco Čampara / Tibor Vrančić / Smail Špago
NovaSloboda.ba