parking nekada
benzinska pumpa i pumpari nekada
Glavna ulica je nekada bila dvosmjerna
Interesantna statistika 1965.
Cijena benzina 1965? U Njemačkoj je tada cijena benzina bila 0,58 DM po litru, a dizela 0,52 DM. Ovo su podaci koji se odnose na Evropske uslove toga vremena.
U tekstu koji je objavljen u tadašnjoj štampi, na prelazu iz 1969. u 1970. godinu, zabilježeno je obrazlaženje u kome se kaže da se automobil više ne smije smatrati luksuzom i privilegijem malobrojnih, već potrebom suvremenog čovjeka. O tome najbolje svjedoče podaci iz susjednih zemalja: Te godine, 1965. u Austriji je bilo 109 putničkih automobila na svakih 1000 stanovnika, u Italiji 106, u tadašnjoj Zapadnoj Njemačkoj 164 i u Francuskoj 197. Iste godine u tadašnjoj Jugoslaviji registrovano je ukupno samo 187.842 putnička automobila, što je bilo 8 automobila na svakih 1000 stanovnika. Prema statističkim podacima za 1968. godinu, broj putničkih automobila u tadašnjoj Jugoslaviji već je porastao na 20. automobila na svakih 1000 stanovnika. Dakle, 1968. godine svaki pedeseti stanovnik tadašnje Jugoslavije imao je putnički automobil.
"Prema statističkim podacima o prosječnoj mjesečnoj zaradi po zaposlenom i cijeni automobila tipa Zastava 750, za fiću je 1964. godine trebalo dati 31 prosječnu plaću, 1965. godine 27 plaća, 1966. godine 22 plaće, 1967. godine 19 plaća, a 1968. godine 18 plaća. Računajući također s prosječnom mjesečnom zaradom, prosječni Francuz, Talijan ili Austrijanac za mali je automobil približno iste kubikaže 1968. godine morao dati 8-10 mjesečnih plaća, a Švajcarac i Nijemac iz Zapadne Njemačke samo 5.
Za našeg potrošača benzin je bio znatno skuplji nego što je bio za prosječnog stanovnika zapadne Europe. Računajući prosječne plaće, sredinom 1968. godine, Austrijanac je za 100 litara benzina morao dati 8,8 posto svoje plaće, Talijan 15 posto, Francuz 13,4 posto, Švicarac 5,7 posto, a Jugoslaven 18,6 posto."
(usporedni podaci ADAC i Auto svijet)
(spagos)