Teretna stanica i željeznički auto transport.
Prva slika je iz osamdesetih godina. Stigla nova vozila. Kasnije će se nabaviti i veća vozila "Lijaz", "Mercedes" itd. za transport žita.
Druga slike potiče iz šezdesetih, godina, prikazuje Ćirinu teretnu stanicu.
Prva slika je iz osamdesetih godina. Stigla nova vozila. Kasnije će se nabaviti i veća vozila "Lijaz", "Mercedes" itd. za transport žita.
Druga slike potiče iz šezdesetih, godina, prikazuje Ćirinu teretnu stanicu.
Red je da se i naša "teretna stanica" objavi, dosta je žitelja grada tu radilo i odradilo životni radni vijek.
Znam da danas postoji teretna stanica, prvenstveno se bavi transportom ruda i sl. Teretni autoprevoz željeznice mislim da ne postoji.
U osamdesetim godinama "studenski servis"na ovo je mjesto slao veliki broj studenata koji su se kroz rad školovali i pouzdano znam da se moglo dobro zaraditi, al da se radilo i to stoji.
(dragangugokoso/fb)
040316
Ova slika je u svakom slučaju sa Rudnika, tj. iznad Žitoprometa. Iza vagona se vide objekti u Sjevernom logoru i brdo Kandiljan, iznad Strelišta u Zaliku.
Po izgledu vagona, mislim da su ovo Ćirini vagoni, a ako je to tačno, slika bi trebala da bude starija od 1966. jer je te godine obustavljen Ćirin saobraćaj.
Nekako prema boji slike, koja nanosi malo na crvenkastu, na boksit, ima utisak da su ovo hrpe boksita, kipovane sa nekadašnjih OMova i FAUNova, kamiona a prikolicom, koji su boksit dovozili iz zapadne Hercegovine, vagali su se na vagi kod hotel Mostara i kipovali ovdje, na ovoj površini. Kasnije je taj boksit utovaran u vagone i vozio do Ploča, gdje je opet pretovaran na brodove, i prema mojim kasnijim saznanjima išao u Francusku, do tamnošnjih Tvornica glinice. Mostarska Glinica je napravljena tek kasnije.
Međutim, ovuda je kasnije od stanice u Raštanima napravljen kolosjek normalnog kolosjeka, koji je išao do Rudnika, a jedan krak se sa rudnika odvajao do Žitoprometa. Na ovoj površini je kasnije, krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih niklo čitavo naselje stambenih objekata.
Moguće da bi neko sa Rudnika mogao o tome reći koju više.
Jer, tek početkom šezdesetih je počela gradnja stambenih zgrada na Zgonima, O Aveniji još nije bilo pojma. Rudarska ulica je išla od Stare bolnice direktno do Rudničke kapije. Sadašnja Splitska, ili kako se već zove, zvala se jedno vrijeme Nova ulica i zbog privatnih bašča, skoro do početka sedamdesetih nije bio moguć saobraćaj. Mislim da je čak i uglovnica bila napravljena, a da saobračaj nije išao između menze milicije i tadašnjeg Automota, koji je bio na mjestu gdje je danas parking pred Opštinskim MUPom.
(spagos)