Umjetnost varanja


Dok čovjek laže, dotle je i živ. Prema ovoj devizi ponašaju se glavni likovi u filmu reditelja Park Chan-Wooka „Džeparoši“ (internacionalno „The Handmaiden“). Radnja filma se dešava u tridesetim godinama prošlog vijeka, u tada od Japana okupiranoj Koreji, a govori o jednom paru prevaranata, koji pokušavaju doći do bogatstva jednog imućnog čovjeka, koji je sam je u tome nešto mutio i smutio.
Ko za čim žudi, ko koga vara, to se u ovoj krimi i erotoskoj intrigi jedva može raspoznati. Ili, kako bi to kod nas rekli ne zna se ko koga…
Rijetko koji film u kinu pruža toliko zadovoljstva, a prema svim pravilima umjetnosti dopušta da i  gledaoci budu prevareni. Tri puta se mjenja perspektiva pripovjedanja radnje, tri puta se događaji u filmu pojavljuju u sasvim drugom svijetlu. Film je nježan, koliko i zao, jedna osjećajna, ali i krvava lekcija o moći, sexu, nasilju i manipulaciji osjećajima. Traje skoro dva i po sata, a iznad svega je  veoma zabavan.
(izvor:spiegel)
(novasloboda.ba)

Komentariši