„Svoje poslove u principu radim sam“ objašnjava umjetnik Martin Strei, učenik majstora Gottharda Graubnera. Tako svaka njegova izložba ima koncept, sama za sebe. Rezultat takve kreativne konskvence može se doživjeti i na njegovoj najnovojoj izložbi, na kojoj je instalirao nove slike i fotografije pod naslovom „Jutarnja rosa“.
Optimalni uslovi vode k tome da se u njegovim radovima krije svjetlo, kao jedna aura, kako kod radova u pigment štampi velikih formata na aluminijskim pločama, tako i na radovima napravljenim portabl Camerom obscura. Tu se prepoznaju ljudske figure, često u pogledu s leđa, uzete iz urbanog konteksta, čije konture su nejasne. Streit sam dolazi u odnos svjetla i boja, kao i u odnos figura sa okolnim prostorom.
Uzrok nejasnoća je matirano staklo unutar kamere. Metodu je razvio sam Streit unutar tri godine. Razlog za to je bio poziv muzeja sa ostrva Hombroich 2010. godine, gdje je umjetnik jedno „ekstremno mjesto“ trebao prikazati njegovim slikama u ulju. U tu svrhu, Streit je prostor dužine 48 metara pretvorio u pokretnu Cameru obscura, slično kao i četiri godine kasnije, na Roncalliplatzu, gdje je otvorio slikarski pogled na arhitekturu katedrale u Kelnu. Njegove nejasne fotografije podsjećaju na slike Gerharda Richtersa. „Dok je Richter to ostvarivao jednom drugačijom vrstom nejasnoće i prostranosti“, kako je to objašnjava Streit, „njemu to polazi za rukom bojama na slici“.
Po riječima Streita, Richter je bio taj koji je utro put ka temi nejasnoća u vizuelnoj umjetnosti.
Slike u ulju, malog formata, donose boje u prostor, u vezi sa različitim predmetima – šoljicama kockama, loptama.
„Posmatrač sliku mora sam sastaviti u svom oku“. Upravo to i čini šarm ovih slika, „Pogled na kuću sa crvenim krovom“, ili „Zelena posuda sa kuglama“, boje vijugaju preko površine slike, slijede linije, površine, pruge, prikazuje odnos i izazivaju intenzivnu imaginaciju. Streit je majstor dizajna svjetlosti i iskustava prostora, što su mu priznale i etablirane institucije.
(izvor:ksta)
Smail Špago
(Novasloboda.ba)