Razvoj reklama na dresu u njemačkom fudbalu
Prije 50 godina bio je skandal, kada se ekipa Vormatia Vorms prvi put pojavila sa reklamom jednog preduzeća na dresu.
Ovih dana, kao i zadnjih godina, niko se više ne uzbuđuje oko toga. Čak šta više, upada u oči, ako igrači neke ekipa istrče na teren bez reklame, što je veoma rijektko, na nekim prijateljskim, ili pripremnim utakmicama. Od naredne sezone igrači prve i druge njemačke Bundeslige, po prvi put, imaju slobodan izbor za postavljanje reklame na lijevom rukavu dresa.
Pet ekipa iz prve Bundeslige su već pronašle takvog sponzora, a Shalke 04 sa već kasiranih 5 miliona eura, dosadašnji je rekoreder. Drugoligaši su čini se u tom pogledu bili aktivniji, i tamo samo još pet timova nema sponzora za lijevi rukav.
Kako je naprijed navedeno, u sezoni 1967/68 prva njemačka ekipa sa reklamom na dresu bila je Vormatia Vorms, koja je u tadašnjoj regionalnoj ligi jugozapad (tada 2. liga) istrčala na teren sa natpisom na dresu CAT, proizvođača mašina Caterpillar, a nakon toga je slijedlila zabrana reklame od strane DFB.
Nekoliko godina kasnije, Eintracht iz Braunschweiga je 24. marta 1973. godine u utakmici protiv Shalke 04 istrčao na teren sa reklamom za Jägermeister, prvi put u Bundesligi
Od 1. januara 2013. godine, pojavila se reklama za preduzetnika Hermes na lijevom rukavu svih 36 profi klubova u 1. i 2. Bundesligi. Preduzetnik im je za reklamu uplatio po 8 miliona po sezoni.
Sa početkom sezone 2017/18 svakom bundesligašu je dozvoljeno da pronađe vlastitog sponzora za lijevi rukav, na površini od 70 centimetara kvadratnih (7×10 cm).
(izvor:spiegel)
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)