Prekretnica: Crne žene ukrašavaju naslovnice modnih magazina

Ovog septembra, naslovne strane brojnih modnih magazina ukrašavaju crne žene.
Super star Beyonce ukrašava naslovnicu američkog „Voguea“. Kraljica komedije Tiffani Haddissh smije se na naslovnice „Glamoura“. Pjevačica Rihana je na naslovnici britanskog „Voguea“. Glumica Trace Ellis Ross zrači sa naslovnice „Elle“. Pjevačica Zendaya pojavila se na naslovnici „Marie Claire“.
„Na naslovnim stranama magazina crni ljudi se slabo prodaju, tako mi je rečeno na početku moje karijere“ kazala je Beyonce za američki „Vogue“. „Naravno to se pokazalo kao mit“.
Jedan mit koga je veliki broj magazina u svojim izdanjima za septembar ove godine stavio u stranu.
Američki i britanski „Vogue“, „Marie Claire“, „Glamour“ i kanadski „Elle“ slave tamnopute žene u najvažnijem izdanju godine.
September Issue, septembarsko izdanje, ima poseban značaj za magazine. Lagane haljinice ustupaju mjesto modno uzbudljivijim jesenjim kolekcijama, teški materijali, krojevi punog volumena. A na sve to podržavaju i New York, i Milano, i Pariz.  Sa pretežno bijelim modelima? Tako je bilo u Engleskoj 2017. godine. Modni magazini su na 214 naslovnica imali samo 20 tamnoputih žena. Za jednu branšu koja sama sebe deklarira raznovrsnom, jedan vrlo mršav rezultat.
Beyonce se pobrinula da jedan crni fotograf pripremi naslovnicu „Voguea“.  Sa njom, naravno.
Moguće da naslovnice stoje na pragu jedne nove ere.
U dokumentarnom filmu „September Issue“ o američkom „Vogueu“ kaže se: „Septembar je januar u svijetu mode. Tada sve počinje nanovo“.
Vrijeme je za to.
(stern)




(NovaSloboda.ba)

Komentariši