Divljim Pakistanom

Od planinskog masiva Karakorum do luka Gwadar n Indijskom okeanu trebao bi se odvojiti jedan krak novog kineskog Puta svile. I donijeti napredak. Pogledi na neke aspekte ovog mamutskog projekta. To će biti hiljade kilometara gradilišta, uz desetine hiljada radnika i troškove od 60 milijardi dolara.
Od 1960. godine stanovnici sela Zarabad, kao i dvije djevojčice sa slike, moraju preći preko drvenog mosta, kako bi stigli do autoputa Karakorum. Čitav ovaj region bi uskoro trebao biti bolje saobraćajno povezan.
Radnik Ditta zagrijava bitumen u metalnim bačvama na vatri podloženoj drvetom. I to je prilog izgradnji novog puta „Gwadar Marine Drive“, u blizini morske luke Gwadar.
Pakistanske pograničn službenik stoji ispred checkpointa kod Gwadara. Na zidu objekta stoji reklama za građevinski projekat „China Village“.
Pastir sa stadom ovaca u regionu Kohistan sluša muziku sa kineskog mobitela. U pograničnom regionu moguće je nabaviti kinesku robu po vrlo povoljnim cijenama.
Vozač kamiona Naseer vrijeme čakanja na utovar provodi gledajući filmove na televizoru unutar kabine njegovog kamiona. On prevozi robu u grad Karachi, sa njegovih 16 miliona stanovnika.
Novi investitori će potpuno izmjeniti ovu zemlju. Posvuda, i zauvijek.
Khunjerab prevoj, sa 4700 metara nadmorske visine, je najviši granični prelaz na svijetu. Pri temperaturi od vjetrovitih minus 16 stepeni, radnici instaliraju energetske kablove.
Nova trasa puta vijuga kroz Hunza dolinu. Iznad lebdi jedan pakistanski vojni helikopter.
Drvo za ogrijev pretovara se sa kamiona na kamion na sred puta, a kineski vozači u Sorstu čekaju da se završe carinske formalnosti za robu koju prevoze, te da se pretovari na pakistanske kamione.
Uz sve to, raste strahovanje da Kinazi već odavno ovdje imaju zadnju riječ.
Kinezi su već izgradili luku Gwadar u južnom dijelu Pakistana, i sav lučki pogon je u njihovim rukama. Ovdje se po svoj prilici više ne radi o luci i mostovima.
Više se radi se o uticaju koji Kinezi imaju širom svijeta.
(stern)
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)

Komentariši